Artikkel

Denne oppskriften er nesten identisk med en som finnes i boka Mat for immunforsvaret av Kirsten Hartvig. Og det er kanskje ikke så rart, siden det var den som i sin tid inspirerte meg 😉

Det er en enkel, lettlaget og deilig salat der avokado og grapefrukt fremhever hverandres smaker, gir god metthetsfølelse og er veldig basedannende. Server som fargerik forrett, eller som tilbehør på middagsbordet, eller ta med som niste på jobb, og spis sammen med knekkebrød.

Avokado- og grapefruktsalat (to porsjoner)

Et par håndfuller salatblader, enten ulike typer, eller for eksempel bare ruccola (gir skarpere smak) eller hjertesalat
En avokado, steinen fjernet, delt i to, og skivet
En grapefrukt i skinnfrie båter
To ss olivenolje
Himalayasalt eller havsalt, smakes til
En ss pinjekjerner

Vask, tørk og legg salatbladene i en bolle. Hell over olivenolje og dryss på saltet. Legg avokadoskiver og grapefruktbåter på toppen og strø over pinjekjerner. Tar du deg tid til å riste dem forsiktig i panne noen minutter til lysebrune, smaker de best.

følg Pranava på facebook!

Trykk på "lik side" for å følge Pranava på Facebook.