Artikkel

avokado- og mandelsalat-1
Supersalat med avokado og bløtlagte mandler gir stabilt blodsukker og langvarig metthetsfølelse. Proppet med næring, smakfull og enkel. En rask og lettlaget lunsj, niste, siderett, tilbehør på buffet, fargesprakende forrett eller frokost for den saks skyld.

Mandlene smaker søtlig, og er litt mykere og større når de har ligget i bløt over natten. Det er også lettere for kroppen å ta til seg næringsstoffene, da. Her kan du lese om alt det fine med bløtlagte mandler, hvorfor, hvordan og hva det er bra for. (Pluss en liten bløtleggingsguide av andre nøtter, på kjøpet 🙂 )

I dette måltidet er det masse protein og gode fettsyrer som gir godt drivstoff og stabilt blodsukker.
Sprø og søte paprikabiter sammen med den litt skarpe ruccolasalaten både ser lekkert ut og smaker godt.
Om du tar med salaten på jobb, vil avokadoen holde seg grønn og frisk i fargen dersom du passer på at det er sitronsaft på den, før salaten pakkes.

ENKEL SUPERSALAT MED MANDLER OG AVOKADO – oppskrift
(1 porsjon)

*1 håndfull ruccolasalat, vasket og tørket
*1 -2 ss finhakket, rød paprika
*1/2 avokado
*1 håndfull mandler
*1/4 – 1/2 sitron
*1 ss olivenolje
*urtesalt eller havsalt og pepper

  1. 1. Fordel salatbladene utover en liten tallerken.
    2. Dryss de finhakkede paprikabitene over.
    3. Legg på den halve, skrelte avokadoen i større biter.
    4. Dryss over mandlene.
    5. Skvis sitronsaft over og ringle over olivenolje.
    6. Til slutt et lite dryss med salt- og pepperkverna.
    (Affiliatelenker er lagt inn til nettbutikk med gode, økologiske produkter)

Kos deg med din enkle supersalat 🙂

PS: Tusen takk for likerklikk og delinger!!! Selv om antall liker ikke oppdateres automatisk, synes det når siden lastes på nytt 🙂

følg Pranava på facebook!

Trykk på "lik side" for å følge Pranava på Facebook.